2.6.2 A testületi szerv döntéseiben való állampolgári közreműködés (véleményezés) módja (erre szolgáló postai, illetve elektronikus levélcím)
A rendelet
21.§
(1) Rendelet alkotását a képviselő-testületnél kezdeményezheti
- bármely települési képviselő,
- a képviselő-testület bizottsága,
- a jegyző,
- a településen működő társadalmi szervezetek.
Az indítvány tárgyában a jegyző –törvényességi szempontok figyelembevételével – előzetesen állást foglal.
(2) (5)
(3) A rendelet-tervezet indokolásával együtt írásban nyújtandó be a képviselő-testülethez. Végleges megszövegezése a jegyző feladata. (5)
(4) A rendelet-tervezet a tárgya szerint illetékes bizottság illetve bizottságok ülésükön megvitatják. (5)
(5) A rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
(6) (6)
(7) (10) A rendelet kihirdetéséről és nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik. A kihirdetés a közös hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel történik meg.
(8) A rendelet folyamatos felülvizsgálatáról a jegyző gondoskodik, a rendelet hatályosulásának tapasztalatairól a képviselő-testületet – kétévente – tájékoztatja.
21/A.§ (6)
(1) Társadalmi egyeztetésre kell bocsátani az önkormányzati rendelet-tervezetet és indoklását.
(2) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani
a) a fizetési kötelezettségekről,
b) az állami támogatásokról,
c) a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról,
d) a szervezet és intézmény alapításáról
szóló önkormányzati rendeletek tervezeteit.
(3) A társadalmi egyeztetés lefolytatása - ha jogszabály másként nem rendelkezik - a jegyző feladata.
(4) A társadalmi egyeztetés formája: a honlapon megadott elérhetőségen keresztül biztosított véleményezés.
(5)(18) A honlapon megadott elektronikus levélcímen keresztül bárki véleményt nyilváníthat a társadalmi egyeztetésre bocsátás céljából közzétett önkormányzati rendelet-tervezetről a közzétételtől számított tizenöt napon keresztül. A véleményezésre nyitva álló időtartamot a rendelet-tervezet közzétételekor a rendelet-tervezettel együtt közzé kell tenni a honlapon. A vélemények beérkezéséről visszaigazolást kell küldeni.
(6) A névtelenül beérkezett véleményeket azok figyelembevétele nélkül törölni kell.
(7) A jegyző a beérkezett véleményeket, a véleményező nevét és elektronikus levélcímét - visszaigazolás küldése elkészítendő összefoglaló céljából - legkésőbb a véleményezett önkormányzati rendelet hatálybalépésétől számított másfél évig kezeli. Amennyiben a véleményezett önkormányzati rendelet nem lép hatályba, a véleményező nevét és elektronikus levélcímét legkésőbb a vélemény beérkezését követő egy éven belül törölni kell.
(8) A véleményező adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvényben foglalt vélelem szerint a jelen szakaszban meghatározott adatkezelések tekintetében megadottnak kell tekinteni. E tényre és a véleményező adatait érintő adatkezelés szabályaira a vélemény megadása előtt a véleményező figyelmét megfelelően fel kell hívni.
(9) A jegyző mérlegeli a beérkezett véleményeket és azokról, valamint az elutasított vélemények esetében az elutasítás indokairól összefoglalót készít, amelyet a honlapon a véleményezők listájával együtt az önkormányzati rendelet-tervezetnek a képviselő-testület tagjai részére történő megküldésekor közzétesz. Az összefoglalót az önkormányzati rendelet-tervezet előterjesztéséhez mellékelni kell.