Menu
Eseménynaptár
« »
» Aktuális események  
Hirdetés

Fürdőfejlesztés új koncepció alapján

Kedves Olvasóink! Folytatjuk Boros László Attila vezérigazgatóval az elmúlt számban elkezdett riportunkat.

 

Nemrég járt Ágh Péter országgyűlési képviselő, Vas megyei fejlesztési kormánybiztos a fürdőben. A találkozóról szóló tudósításban Ön bejelentette, hogy újrapozícionálják a fürdőt. Ez mit jelent?

Az újrapozícionálás azt jelenti, hogy a fürdő kitör abból a képből, amiben talán az elmúlt évtizedekben benne ragadt, hogy ez egy elsősorban időseknek szóló, picit retro fürdő, és itt vagány dolgokat nem is nagyon lehet csinálni.  Ezt a véleményt szeretnénk  átformálni, hiszen a 14 hektáros terület lehetőséget ad arra, hogy egyszerre több célcsoportot többféle funkcióval ki tudjunk szolgálni.  A fő hangsúly továbbra is gyógyfürdőn és a gyógyászaton marad, hiszen Magyarország legerősebb gyógyvize  található itt.  Vendégeinket nem önálló zónákban szeretnénk magasabb színvonalon kiszolgálni, hanem az általános szolgáltatási színvonalat fogjuk megemelni,  amelynek infrastrukturális és szolgáltatási elemei is lesznek. Másrészt a családi vonalat fejlesztjük, a kisgyermekes családokat, a fiatalokat, a fiatal felnőtteket a vagányabb, izgalmasabb dolgokat kereső célcsoportjainkat is jobban szeretnénk megszólítani. Itt jön be az újrapozícionálás, ugyanis azok a fejlesztéseink, amelyeket tervezünk,  mind ezt a célt szolgálják. A gyerekeknek szeretnénk élményeket adni, a családoknak szeretnénk olyan kikapcsolódási lehetőséget nyújtani, ahol az egész család együtt  szórakozhat, és ennek már az idei évben  lesznek megnyilvánulásai.

Megjelenik ez a cégnek az üzeneteiben, marketingjében valamilyen módon? Esetleg lesz valami új szlogen?

Mindenképpen megjelenik. A marketingtervünket az üzleti tervvel együtt tárgyalják a döntéshozóink, és már ebben is nagyon egyértelműen három külön célcsoportot és három külön terméket különítettünk el. Ezek természetesen a gyógyfürdő és a gyógyászati szolgáltatásaink, mint első termékcsoport, a második az mindenképpen a wellness, az élmény, a családi wellness vonal. Ez természetesen más mottóval, más szlogennel, más csatornákon, más célcsoportnak más üzenetekkel fog eljutni. A harmadik pedig a szaunavilág által nyújtott magasabb szintű szolgáltatások, amelyek szűkebb környezetnek szólnak, magasabb árfekvésért. Természetesen mind a háromnál más a marketing stratégia. Az egész marketing tevékenység ráépül egy folyamatos branderősítő jelenlétre, és erre a folyamatos márkanév erősítésre építjük rá azokat a kampányainkat, amelyek már közvetlenül értékesítést ösztönöznek, és vásárlásra buzdítanak.

Ez az újrapozícionálás nem jöhetne létre, ha nem fejlesztene a fürdő. Ön megörökölt egy fejlesztési programot, amit viszont átdolgoztak. Mi ennek a lényege? Miért volt rá szükség?

Az átdolgozás valóban folyamatban van, ezen dolgozunk. A döntéshozó testületeink a koncepcióváltással egyetértenek. Azt gondolom ez egy óriási dolog, hogy ma Magyarországon saját forrásokból, illetve hitel terhére, vissza nem térítendő támogatás nélkül, egy cég tulajdonosi köre bele mer egyáltalán vágni egy másfél milliárdos nagyságrendű fejlesztésbe. Ez mindenképpen dicséretes dolog, és ahhoz kell az a stabil háttér, amit az elmúlt évtizedek megteremtettek. Az a stabil háttér, amit a Büki Gyógyfürdő és Bük városa desztinációként emögé oda tud tenni. Az átdolgozásra azért volt szükség, mert volt néhány olyan eleme a koncepciónak, ami éppen az újrapozícionálás miatt, az új vállalati, új értékesítési stratégia miatt, egyszerűen nem fért bele a koncepcióba. Vagy nem fért bele a fejlesztési tervnek a mostani fázisába, hanem egy későbbi időpontban kerül megvalósításra. Gondoljunk csak olyan kisebb volumenű elemekre, mint például a hévíz elvezető árok befedése, amit a józan üzleti logika szerint nem idegen tőkéből, nem hitelből valósít meg az ember. A legnagyobb elemek egyébként már ezek közül elkészültek. Az új víztározónk  kész van, remekül működik. De több kisebb elemet kiszedtünk, saját forrásból a következő 1-3 évben szépen, apránként meg fogunk csinálni. A fejlesztési pénzeket, a hitelkeretet csak olyan beruházásokra fogjuk fordítani, amelyek attrakciót növelnek, vagy a vendégkomfortot szolgálják. Így fogjuk megerősíteni egyébként a fürdőnek több szolgáltatási szegmensét is.

Az új fejlesztések terén milyen lépések várhatók?

A Büki Gyógyfürdőnek jelenleg 4 bejárata van, ha  a szomszédos Hunguest szállodából az átlépő pontot nem számoljuk. Ebből télen üzemel három, ami egymástól jó erős 50 méteren belül van. Azt gondolom, hogy ez luxus. Ennyi belépési pontot, bejáratot felesleges fenntartani és a vendéget is megzavarják. Tehát a Bükfürdőre érkező vendég, amikor kiszáll az autóból - az egyébként ingyenes parkolóban,- akkor elkezd tétovázni, hogy mi az, hogy A bejárat, meg B, meg C, és akkor hol kell bemenni? Utána találkozik még a zónákkal, és kiderül, hogy az A bejáratból nem is lehet eljutni a szaunavilágba vagy az élményfürdőbe közvetlenül.  E téren rendet kell tenni, ezért azzal szeretnénk kezdeni, hogy  építünk egy új, markáns főbejáratot,  aminek a tervei egyébként már rendelkezésre állnak. Ezeket nem én találtam ki, engedéllyel is rendelkezik, csak eddig nem tervezték a megépítését.  Kiválóan kapcsolódik a bükfürdői főtér, az úgynevezett „gyógyhelyes” pályázatból megvalósítandó főtér tengelyéhez, tehát azok a térkapcsolatok abszolút adottak lesznek.  Az új B bejárat lesz ezután főbejárat. Ez a téli főbejárat pénztárkapacitásában, munkaállomások számában  tudja kezelni azt a terhelést,  mint amit most az A  és a B bejárat együtt tud.

Akkor a másik két bejárat megszűnik?

A másik két bejárat azért fog megszűnni, mert egyrészt az A bejáratnak már ilyen szinten nem lesz értelme, és rengeteg hasznos helyet vesz el egyéb funkcióktól. A C bejárat, ami a főbejárattól csak pár méterre található és a gyógyászati részleghez vezet, azért fog megszűnni, mert ott is más funkciókat tervezünk.  A főbejáraton belül biztosítunk majd olyan átlépési lehetőséget, hogy az orvosi rendelőbe, vagy a gyógyászati kezelésekre nagyon kényelmesen és kulturált körülmények között  juthatnak el a vendégek.

 Azért kezdtem ezzel, mert a gyógyfürdőhöz kapcsolódik igazából a főbejárat is, és a jelenlegi gyógyfürdő zónában találhatóak azok a vállfás öltözők, amelyeket mindenképpen szeretnénk átalakítani. Chipórával működő öltözőszekrényes, koedukált öltözőket hozunk létre gyönyörű átriumos kávézóval és pihenőtérrel. Ez fogja kiváltani a jelenlegi A bejáratot és a jelenlegi vállfás különálló öltözőket.  Ehhez szervesen kapcsolódnak a vadonatúj vizesblokkok, mosdók, köztük akadálymentesített mosdóhelységek is. Nagyon fontos szempontunk, hogy ezek a mosdók érintésmentesek lesznek.  Nem kell semmihez hozzáérni,  hogy működjenek: a csapokhoz, a kézszárítókhoz, az ajtókhoz. Ezek nagyon fontos higiéniai és vendégkényelmi szempontok ma már. Bízunk abban, hogy a vendégek tájékozódását is jobban fogják segíteni azok a színek, amelyeket tervezünk. Talán a legnagyobb változás mégiscsak az lesz, hogy a fedett fürdő megérett már az újragondolásra. A vízfelületek, a medencék megmaradnak, a csodálatos büki gyógyvíz megmarad, viszont a burkolatok, a padlóburkolatok, a fogasrendszerek, a pihenőágyak, a világítás teljesen megújul.

A fejlesztések közül fontos még az élményfürdőt érintő csomag. Az élményfürdő önmagában egy nagy kihívás, hiszen annak a tetőszerkezetével azért szinte az elkészülte óta vannak gondok, illetve a pihenőtereket is szeretnénk megnövelni. Ez most a másfél milliárdos csomagba  nem fér bele,  hiszen az összeg felét már elköltötték tavaly. Ebből épült meg az Acapulco medence és a különböző gyermek élményelemek,  a víztározó, illetve az élményfürdő zónában egy új kültéri medence, az úgynevezett szív alakú medence. Ezt  május környékén  vehetik birtokba  vendégeink. Az élményfürdőben már most a szezon előtt  átalakítjuk a gyermekpancsolót. Egy teljesen új élménybarlangot,  ú.n. „cápa” barlangot fogunk kialakítani, ahol a tenger alatti vízi világot idézzük fel . Ez kifejezetten az óvodás korú kisgyermekeknek fog szólni, ahol tényleg  megismerkedhetnek a korallokkal, és egyéb vízi élőlényekkel. Lehet különböző rákocskákkal, csikóhalakkal játszani, találkozni. Ez még a szezon előtt megvalósul, és a büki óvodások fogják felavatni .

A fürdőről készült képek többsége a jellegzetes félig fedett ötös medencénél készül. Változik itt valami?

 A gyógyfürdő külső részeit illetően el kell mondani azt, hogy az 5. számú, Szent Kelemen medence teljesen új burkolatot fog kapni. A padsorokat el kell fordítanunk  a vízdinamika miatt. Ezután két betáplálási pontja lesz,  megemeljük az egész medencét 20 centiméterrel azért, hogy a medenceürítés gyorsabb lehessen. A belső lejtési viszonyok is megváltoznak, viszont a vendégeink ugyanezzel a gyógyvízzel, és ugyanezzel a csodálatos panorámával,  a szintén megújuló fa architektúrával fognak találkozni. Bízom benne, hogy a vízellátás sokkal egyenletesebb lesz, mint most.

Lesz-e változás a gyógyászati részlegben?

A gyógyászat jelenleg a fizioterápiás intézet épületében működik, de a vendégeknek a fürdő több pontján szükséges a kezeléseket felvenniük. ingázniuk.  Célunk, hogy a gyógyászati kezeléseket  egy helyszínen lehessen igénybe venni. Ez is egy fontos fürdővendég kényelmi szempont.  A gyógyászat megújulására egyébként már kész tervek voltak, viszont most a másfél milliárdos beruházásba úgy tűnik,  nem fog beleférni. A következő időszakban, legkésőbb három éven belül, vagy saját forrásból szintenként, vagy külső forrás igénybevételével kívül is felújítjuk az egész épületet,  ami eddig nem szerepelt a tervekben.  Ennél az épületnél tervezünk még egy homlokzati szigetelést, egy teljesen új, a főtérhez és az új bejárathoz méltó homlokzat kiképzést.

A cikk a Büki Újság áprilisi számában jelent meg.

 



Forrás: Büki Újság
Szerző: Varga Zsolt

Kapcsolódó galéria:
Vissza a kategória oldalra

» Wellness ajánlatok Bükfürdőn | 2022. 06. 27.

» Válassza a Tourinform irodákat utazása tervezésekor és útközben! | 2022. 04. 29.

» Tájékoztatás a büki fürdővendégek részére | 2022. 04. 21.

» A jövő játékait telepítik Bükfürdőre | 2022. 03. 10.

» Magyar Fürdővárosok Szövetsége Egyesület 2022. évi prospektusa | 2022. 02. 16.

» A Tourinform Iroda év végi nyitvatartása | 2021. 12. 19.

» Archívum

Bükfürdőn Európa egyik legismertebb és az ország második legnagyobb gyógy-, strand- és élményfürdője, legmodernebb szaunavilága és különleges Medical Wellness Centruma várja Önt, mely minden korosztály számára tökéletes kikapcsolódást nyújt. A 14 hektáron fekvő fürdő igazi fürdőkomplexum, 32 medencével, több mint 5200 m2 vízfelülettel várja a gyógyulni, pihenni, feltöltődni, fürdőzni vágyókat.

» TOVÁBBI HÍREK A FÜRDŐRŐL
Büki időjárás
booked.net
» Részletes időjárás
Valuta árfolyamok
» További árfolyamok Befektetési lehetőségek Büki közvilágítás hiba bejelentéseA nők társadalmi elfogadottságának elősegítése a répcementi turizmusban (EFOP-1.2.9-17-2017-00038)
Hirdetés
E-Ügyintézés