Folyamatosan növekszik a vendégszám Bükön
Az év égéig még két hónap, az év értékelő statisztikák csak ezután készülnek el. A büki képviselő testület – korábbi hagyományaival megegyezően – beszámolót hallgatott meg a vendégforgalomról.
Spilenberg Andrea a Bük, Bükfürdő Turisztikai Közhasznú Egyesület elnöke 2015. első kilenc hónapjának tapasztalatait elemezte. Összefoglalóan elmondható, hogy 2012. óta folyamatosan növekszik a fürdőtelepülésen töltött vendég éjszakák száma. 2012-ben szeptember végéig 424.723 vendégéjszaka volt, 2015-ben ez a szám 461.559-re nőtt. Ez 8,6 %-os emelkedés. A tavalyi év hasonló időszakához képest a növekedés 4 %. A legnagyobb vendégéjszakát adó szállodáknál az utóbbi három évben 16,6 százalék a növekmény. A magánszállásadónál is minimális növekedés tapasztalható az elmúlt évhez képest. Az adatok az önkormányzati adócsoport által már beszedett helyi adók alapján készültek.
A beszámolóban elhangzott, hogy a belföldi vendégéjszakáknál az első három hónap nehezebben indult, de azóta növekvő a tendencia. Sokan már azt is sikernek könyvelik el, ha nem csökken a német vendégszám, de Bükön növekedést értek el. A legdinamikusabban fejlődő piac a cseheké, itt a vendégéjszakák száma több, mint 10 %-al nőtt egy év alatt. Az oroszpiac megingása nem volt hatással a büki vendégforgalomra, hisz 1% alatt van a részesedésük. Az átlagos vendégéjszakák száma 4,1-4,2 éjszaka, ami országosan is kiemelkedő.
Az eredmények tükrözik a marketing tevékenység összehangolásának sikerességét. A TDM által szervezett study tour utak cikkeket hoztak Bükről a nyomtatott és az online felületeken. A vendégeknek tetszik a szállodáknál bevezetett all inclusive szolgáltatás. A szállodák többségének egy-egy részlege megújult, bővültek a szórakoztató programok a játszóparkkal, a mászó toronnyal. Továbbra is sikeres az ország egyik legszebb golfpályája.
Évről évre sikeresebbek a büki nagy rendezvények, a Gyógy-Bor Napok és Gasztrofesztivál, a Magyar Dal fővárosa, a kézi aratás ünnepe, a színházi előadások, koncertek. Az év siker sztorija lett a Termelői Piac, amit a helyi turisztikai szervezet hozott létre, s rögtön nagyon népszerű lett a helyieknél és a vendégeknél.
Az írott és a nyomtatott sajtóban évről évre többet szerepel a vasi fürdőváros, ez a városmarketing eredménye.
A tulajdonosok, a szolgáltatók bíznak a tartós fejlődésben, mert két szálloda bővítése is folyamatban van. A városban tucatnyi beruházási projekt indul el, fejeződik be. Bük egy élő, fejlődő település.