BÜK A MÉDIÁBAN
Rendszeresen végzünk sajtó figyelést, Bük, Bükfürdő milyen módon szerepel a központi és a helyi sajtóban. Emellett Hévíz, Sárvár, Hajdúszoboszló sajtó szereplését is figyeljük. Így megalapozottan állíthatjuk: az elmúlt két-három hét volt Bük város történetének a sajtóban legsikeresebb időszaka.
A nemrég Bükön járt budapesti újságírók, akik két napig ismerkedtek a várossal, jobbnál jobb cikkeket írnak, Bükre csábítva az olvasókat. Bükről jelentetett meg cikket a Nők Lapja, a Story Nyári Különszám, a Blikk Nők, az Éva Magazin a Meglepetés vakáció. Az autós szaklapokban még mindig téma a Bükfürdő Rallye.
Az internetes portálokon is rengeteg a „büki” cikk. Az eva.hu, origo.hu, travelo.hu, divany.hu, szerkesztőségi cikkekben foglalkozott a büki turisztikai lehetőségekkel. A szakmai oldalak, a turizmusonline.hu, a turizmus.com : Ökokalandok Bükfürdőn; 5 éves születésnap (hírek), és a Mokka forgatással foglakozott.
Júniusban további sajtómegjelenések voltak többek között a Nők Lapja (ajánló) és Meglepetés ajánlóban, online felületeken bannerek : ORIGO (Címlap, Itthon, Filmklub, Autó, Techbázis, Egészség, Indulási Oldal, Gazdaság, Táfelspicc, GPhírek, Vállalkozói Negyed, időjárás– rovatok) Postr (bezzeganya, buksza), Videa (LifeNetwork, VideoLife, ORIGO, Üzletrész - csatornák), Life.hu (Család, Sztárszerzők – rovatok).
Az nyomtatott sajtóban és az interneten is nagyon sok helyen találkozunk büki szállodák önálló hirdetéseivel. ( Caramell, Danubius, Greenfield, Piroska stb.)
A Magyar Rádióban rádiós megjelenések: 2014.május 5 – 16. között 45 alkalommal hallhatták a rádióhallgatók a Bükről szóló 20 másodperces reklámot.
Kandász Andrea a TV2 Kalandjáratának műsorvezetője szinte már hazajár műsorával, most is újabb epizódot rögzítettek Bükön. A felvételeket folyamatosan láthatjuk a TV2 adásaiban.
Az RTL Klub stábja is Bükön, Bükfürdőn forgatott a KALANDOR című műsoruknak. Honlapjukon van a műsor bevezető szövege: Mártózzanak meg velünk Bükfürdő csodálatos gyógyító vízében! Majd 17 és fél perces adásukban mutatták be a települést, a turisztikai kínálatot.
Az idei év kiemelkedően fontos és hasznos televíziós megjelenése a településnek a TV2 - Mokka Országjárás műsorában volt - 2014. június 16- 20 között. A Mokka az adásait a Greenfield Szállóból és a Golfklubból közvetítette.
A Mokka műsor keretén belül napi minimum 2 élő beszélgetés, valamint a témához kapcsolódó légi és kamerás felvételek voltak. A légnézettebb reggeli műsor vendége volt többek között városunk polgármestere, a nyugat-dunántúli régió turisztikai vezetője, a büki turisztikai egyesület elnök asszonya, a TDM menedzserei, a fürdő marketing vezetője, a művelődési intézmény vezetője, a helyi szállodák igazgatói, séfek, a szobakiadók elnöke, a játszópark tulajdonosa.
Bük, a büki turisztikai kínálat még soha ekkora nyilvánosságot, reklámot nem kapott! Köszönet érte mindenkinek, aki ebben segített. Azonban a szervező munka nagy részét a Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület vezetői végezték. A TV2 stáb egységes véleménye szerint még nem jártak olyan külső helyszínen, ahol ilyen jól megszervezték a stáb forgatási helyszíneit, eseményeit.
Bízunk abban, hogy az elmúlt hetek koncentrált megjelenései Bükre, Bükfürdőre irányítják a figyelmet és az a nyári vendégforgalomban számszerűen is megmutatkozik.
( A cikk nagy része Horváth Lívia TDM menedzser összegzése alapján készült.)
Varga Zsolt
Forrás: BBKTE-TDM